Wrath Attack er et forholdsvis nytt norsk band som gir oss skitten thrashmetall à la hjemmefavorittene i Ordrenekt.

To låter tatt opp i øvingslokalet gir meg ikke så altfor mye å dømme bandet på, men vi må ta det vi har. Wrath Attack startet sin karriere i slutten av 2007 og medlemmene går under pseudonym som The Bottlecrusher og The Judge. Det første sporet de serverer oss heter Anthems of Anger og sitter som et skudd i kroppen. Bandet er veldig flinke til å bytte tempo og lar thrashen flyte godt mellom tungt og deilig og gallopperende raskt. Selv om gitarriffene klynger seg veldig til sjangeren blir de ikke forutsigbare og på slutten av låten når den doble basspedalen detter over deg som en hylle med malingsspann beveger tommelen min seg absolutt opp for bandet.

Det er dessverre noen minus med lydbildet. Skal jeg ta en gjetning vil jeg tro at ingen av vokalistene har sunget noe særlig i band før. Vokalen til Wrath Attack blir litt hes og spak, den slår deg ikke i trynet slik god vokal i denne sjangeren burde gjøre. Verst blir det dessverre på tittelsporet Bringing out the thrash der flere vokaler dessverre understreker litt av manglene til bandet. Jeg kjenner liksom ikke tyngden bak vokalprestasjonen, det blir noe litt ungdomsskole bak det. Likevel øyner jeg håp, mitt favoritthrashband Municipal Waste hadde en lignende vokal på førsteskiva si og de vokste enormt bare på den tiden de skrev låter til neste skive. Så jeg har troen på at Wrath Attack kan vokse seg stor og herje og plyndre bra i den norske metallscenen. Av de to sporene er det klart det første som skiller seg ut i god variasjon og det er slik struktur de må bygge videre på. Andresporet blir litt for forutsigbart i vers/refereng stil og klarer ikke helt å fenge meg. Jeg ønsker bandet lykke til videre, for selv om noen elementer skrangler vil jeg absolutt bruke ordet lovende om gutta.
6/10

Eirik (Metal Norge)