Wrath Attack slapp en liten sak for et par år tilbake med en forsmak på litt alkoholisert thrash. Jeg er glad i begge deler, så smaksprøver er ikke nok for meg. Her har de fått satt ihop en liten demo-EP, men det spørs om det slukker tørsten min.

Forrige gang falt jeg litt for black thrash-feelingen som lå over bandet. Denne gangen er det generelt sett noe tregere og seigere thrash som leveres. Sjangeren er den samme, men man ligger i et noe annet landskap enn tidligere på denne utgivelsen. Fartsgrensen er ca midtempo, og riffene holdes relativt simple. På toppen ligger en ganske gneldrete vokal. Siden sist har det vært omfattende utskiftinger i besetningen, og bare originalmedlem Jan står tilbake fra den gangen. Det er ikke umulig at det har hatt litt å si for veien bandet tar med denne.

Fire egenproduserte lover og en frekk Kvikksølvguttene-cover er nok til at jeg danner meg et ok inntrykk av bandet per dagens dato. Jeg må dog tilstå at jeg er litt skuffet, for jeg synes det luktet litt mer svidd av dette for et par år siden. Det tar liksom aldri helt av. Unntaket er kanskje tittelsporet, som trøkker ganske bra og til og med varter opp med en liten gitarsolo. Her sitter både riff, tempo og vokal som det skal, og det er positivt. Det resterende materialet er helt ok thrash, men det setter seg ikke. Vokalen jeg var glad i forrige gang viser seg her å bli litt for tørr. Når pitchen skal varieres litt avsløres en del svakheter ved den også. Jeg savner også mer fantasi i låtskrivingen, for det blir litt trått. Det lyriske er kanskje ikke poetisk, men jeg klarer å identifisere meg med det som synges, og thrash er da for helvete ikke diktopplesning heller.

Kort oppsummert er dette en helt grei utgivelse. Litt mer tempo og variasjon i vokal og riffing neste gang, så tror jeg vi begynner å snakke fett. Jeg er fortsatt tørst.
5.5/10

Lars Petter Marthinsen (HeavyMetal.no)